ادبیات  پارسی
ادبیات  پارسی

ادبیات پارسی

بخش اول:دانستنی های زبان ( جمله پرسشی به سه دسته تقسیم می شود)(تقریری ، تاکیدی ، انکاری)

پرسش تقریری:

یا جمله های پرسشی ساده ، گوینده پرسشی را مطرح می کند ،

 ومنتظر جواب است.

مثال:

عمویی کلاس چندمی؟کلاس هفتم.



پرسش تاکیدی:
جمله های پرسشی  که ظاهر منفی دارند ولی جواب آن ها مثبت با تاکید است.
مثال :
مگر من نگفته بودم ؟یعنی قطعا گفته بودم.


پرسش انکاری:
گاهی برای تاکید بر سخن و گاهی برای نفی آن ، پرسشی را مطرح می کنیم 
که گوینده خود از این موضوع آگاه است و قصد او تاکید بر انکار این موضوع است.به این نوع جمله پرسش انکاری می گویند.
مثال:
من کی این حرف را گفتم؟ یعنی من این حرف را نگفتم.
نظرات 1 + ارسال نظر
miss_love جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:14 ق.ظ https://grave4.honor.es

برایتان موفقیت توام با سر بلندی آرزومندم
شما هم به من سر بزنید واقعا دست گلتون درد نکنه،تشکرررررررررر
7566

از این که این وبلاگ را انتخاب نمودین از شما بسیا ر متشکریم.من هم بری شما آرزوی بهترین ها رو دارم


با تشکر از مدیر وبلاگ

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.